Известие

Collapse
No announcement yet.

Имам ли вариатор или нямам?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Бе май най-лесно е да смениш релето.Мен ме одраха 7 лв за старо реле,но работи-преди малко слизах,вадих соленоида,цъка при съвсем леко подаване на газ.Странното при мене беше,че както казаха другите колеги,няма значение как са кабелите.Слагах го на маса на двигателя соленоида,пак няма значение,като форсирам от дросела,иглата излиза и си стои навън.Огледах го добре-наистина има означение "1" до едното краче, кабелите са жълто и черно единия и мисля черно другия.Ако някой има някакви други съображения как трябва да са кабелите,да каже сега или да замълчи завинаги,дет се вика

    Comment


    • Toчно така са кабелите.От каква кола взе това реле?Това съпротивление,само немога да разбера,спира ли тока или не?Защото когато му подам ток,релето цъка.Дали може да елиминирам самото реле и да пробвам директно какво ще стане?Демек,жълтия кабел да го вържа с този който подава към релето,все едно байпас?!?


      Аз не деля хората на големи и малки,а на велики и жалки...

      Comment


      • Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщение
        Toчно така са кабелите.От каква кола взе това реле?Това съпротивление,само немога да разбера,спира ли тока или не?Защото когато му подам ток,релето цъка.Дали може да елиминирам самото реле и да пробвам директно какво ще стане?Демек,жълтия кабел да го вържа с този който подава към релето,все едно байпас?!?
        Да елиминираш релето нее добра идея!!!
        В еку-то има транзисторче което е там да управлява реле а не дирекно соленоида!!!С тези си опити рискувате да си навлечете по-сериозни проблеми!!!
        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

        Comment


        • Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщение
          Toчно така са кабелите.От каква кола взе това реле?Това съпротивление,само немога да разбера,спира ли тока или не?Защото когато му подам ток,релето цъка.Дали може да елиминирам самото реле и да пробвам директно какво ще стане?Демек,жълтия кабел да го вържа с този който подава към релето,все едно байпас?!?
          Релето,което ми дадоха е от Алфа 90,иначе по номер съвпада с това,което търсех-завършва на 13 номерът му.Релето с диода завършва на 12.

          А аз за пореден път искам да попитам-сигурни ли сте,че релето с диода е за вариатора.Щото ако не е за там,а сте го сложили,може това да е причината,поради която има значение как ще се закачат кабелите на соленоида.Нали колегата Алфа юзер по-горе подметна нещо,че диода пускал ток само в едната посока....честно казано гадая,нищо не разбирам.И ако не е за там релето с диода,къде точно трябва да се сложи-щото четох четох в ПДФ-а,уж гледах в кое реле кои кабели трябва да влизат (по цветове),но моите май не отговарят съвсем....объркан съм вече.А с мерене с мултицет няма да се оправя-бос съм по електриките.

          Comment


          • [QUOTE=митака-пловдив;888197]Toчно така са кабелите.От каква кола взе това реле?Това съпротивление,само немога да разбера,спира ли тока или не?Защото когато му подам ток,релето цъка.Дали може да елиминирам самото реле и да пробвам директно какво ще стане?Демек,жълтия кабел да го вържа с този който подава към релето,все едно байпас?!?[/QUOTE
            Без реле нищо няма да стане-компа отчита,че го няма и не сработва!
            155 1.7ts... 146 1.9jtd...155 Q4...156 1.9jtd Q4
            Powered by ...
            sigpic

            Comment


            • Аз продължавам да се боря с ръководството за ремонт,щото съм се заинатил да разбера кое реле точно какво прави,но там или има нещо сериозно сбъркано или логиката,по която сработват тези релета е много оплетена.Защото в упътването веднъж се казва следното "релето на горивната помпа s12c" после "релето на горивната помпа s12d" и т.н.,а в самата схема релето на горивната помпа е s12a т.е. или и трите релета имат отношение към помпата или има грешка в упътването.И не мога да разбера,защо не пише на самите места,в които се набучват релетата, номерът им според схемата-всичко щеше да е толкова лесно-а сега не знае човек с кое реле си има работа...
              Тъпото е,че явно са го мислили така,че да може дори да се прецака едно от релетата,колата да може на ход да се закара до сервиз-явно има припокриване на функциите им,затова е толкова объркано всичко.

              Comment


              • Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщение
                Аз продължавам да се боря с ръководството за ремонт,щото съм се заинатил да разбера кое реле точно какво прави,но там или има нещо сериозно сбъркано или логиката,по която сработват тези релета е много оплетена.Защото в упътването веднъж се казва следното "релето на горивната помпа s12c" после "релето на горивната помпа s12d" и т.н.,а в самата схема релето на горивната помпа е s12a т.е. или и трите релета имат отношение към помпата или има грешка в упътването.И не мога да разбера,защо не пише на самите места,в които се набучват релетата, номерът им според схемата-всичко щеше да е толкова лесно-а сега не знае човек с кое реле си има работа...
                Тъпото е,че явно са го мислили така,че да може дори да се прецака едно от релетата,колата да може на ход да се закара до сервиз-явно има припокриване на функциите им,затова е толкова объркано всичко.
                Няма припокриване не четеш схемата правилно Едното си е за помпата другото за екуто и третото за вариятора тва са
                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                sigpic
                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                Comment


                • вариатор

                  Оооох,майкааа.Колко мъка има по тоя свят
                  Почвам;първо сутринта свалих смукателния колектор,проследих снопа до релетата под дебитомера и почнах с пробите.Значи колата НЕ пали без едно от 3-те релета.Пали единствено АКО се извади точно това за вариатора.Почнах с проследяване на всеки кабел.В "релето" идва постоянна маса,плюс който се подава от компютъра и след като сработи,релето изпраща плюс към релето за помпата и плюс за вариатора.Такааа,извадих точно кабела който идва от компа и аз играех ролята на компютър,тогава релето цъка,вариатора работи и общо взето взех да разрешавам загадката.Почнах да проследявам кабелът който идва директно от компа (жълт с червена лента).Измъкнах компютъра и започнах да пробвам всеки пин с мултицета.Но уви сигнал че прави верига..йок.Отвих голямата букса,внимателно оголих изолацията и намерих жълто червеното кабелче.Но пак мултицета мълчеше!!!Все едно кабела е прекъснат някъде!Свалих изолацията зад коша и цялата инсталация се показа.На всяко място където имаше възможност,мерих с мултицета и о чудо!Кабелът до момента в който влезе в голямата букса,която се захваща с щипка за компа прави верига (значи нее прекъснат).Има едно болтче,което развих на самата букса и кабелите се овободиха и тогава видях главния виновник .
                  Желто-червеният кабел,там където се закопчава кабелната обувка в пластмасата,се беше измъкнал!!!!леко я натиснах,щракна и се показа от вътрешния край,там където когато се закопчава буксата за компа и прави връзката.Та вариатора ми проработи ПАК!Отдавам го на това че предния път доста силно дърпах кабелите и явно заради това съм го измъкнал от мястото му.
                  Сега имам чисто ново реле,оригинално бош за 21.68лв,което не искаха да си вземат обратно и да си ми върнат парите Номерът му завършва на 112,и на капачето е мацнато с червена боя по диагонал.Та ако някой иска,да се обажда.Беше последното в магазина

                  Другото нещо което видях,е че по компа има човъркано,болтовете му бяха развивани и имам запоявани допълнително разни диоди и съпротивления на самите кабели,преди да влезнат в компа.
                  За колегата който беше казал че ако няма реле,няма да има и ток,мога да кажа че няма значение дали релето е там или не,при малко по-рязко подаване на газ,то подава плюс.

                  Между другото,в момента в който релето сработи,то подава два плюса,единия отива към вариатора,а другия към релето на бензиновата помпа,която започва да работи не на "тласъци" а като за първоналчално палене - на пълни обороти.


                  Аз не деля хората на големи и малки,а на велики и жалки...

                  Comment


                  • Ее,браво,колега,радвам се,че си успял да решиш проблема-друго си е като работи тая машинка нали,все едно друга кола караш.Аз чак днеска разбрах какво означава като я покарах малко извънградско.

                    Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                    Няма припокриване не четеш схемата правилно Едното си е за помпата другото за екуто и третото за вариятора тва са
                    Абе аз,че не я чета правилно съм сигурен,но от това,което казваш и от това което казва митака-пловдив:
                    Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщение

                    Между другото,в момента в който релето сработи,то подава два плюса,единия отива към вариатора,а другия към релето на бензиновата помпа,която започва да работи не на "тласъци" а като за първоналчално палене - на пълни обороти.
                    достигам до извода,че бензиновата помпа се захранва от едно реле,но другите имат също някакво отношение към работата й в определени режими.

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщение
                      достигам до извода,че бензиновата помпа се захранва от едно реле,но другите имат също някакво отношение към работата й в определени режими.


                      Точно така е,значи при подаване на контакт,се чува цъкане към стъпковото моторче,под десния фар и към помпата (клапана за бензина се чува как "регулира" налягането в рейката).След като се запали двигателя,помпата започва да "попмпи" налягане към рейката на тласъци ( замерих с мултицета) но в момента в който вариатора се задейства,помпата започва да работи в постоянен режим.Това си го обяснявам с това че при задействане на вариатора,мотора влиза в големи обороти,което пък води до "нужда" от голям приток на бензин,с което пък си обяснявам задействането на помпата в "постоянен" режим.Общо взето разбрах кое реле каква роля "играе".И понеже ги вадих вчера и вече са разменени,просто ги номерирах с перманентен маркер.Сега знам кое е за помпата,кое за вариатора,кое за стъпковото моторче......


                      И наистина колата просто става друга,когато вариатора е в изправност.Но понеже съм "кротък" шофьор и не я ръчкам над 3000 оборота,явно доста одавна съм "изтървал" момента когато е спрял да работи.


                      И още нещо,защо навсякъде пишете че са 3 релета,като те са 4?!?
                      Last edited by митака-пловдив; d.m.y г., 20:49.


                      Аз не деля хората на големи и малки,а на велики и жалки...

                      Comment


                      • 3 са при 1.7 само...

                        Схемата е същата за нас... Или поне аз така си мисля...
                        Знае си кои ми я даде преди време....
                        Attached Files
                        Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 21:02.
                        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                        Comment


                        • и мойта е с 3 а е 1.8!!
                          155 осем хиляди клапана 16 вериги
                          0884650778 токи4а

                          http://www.youtube.com/watch?v=JLPSY...eature=related

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщение
                            Ее,браво,колега,радвам се,че си успял да решиш проблема-друго си е като работи тая машинка нали,все едно друга кола караш.Аз чак днеска разбрах какво означава като я покарах малко извънградско.



                            Абе аз,че не я чета правилно съм сигурен,но от това,което казваш и от това което казва митака-пловдив:

                            достигам до извода,че бензиновата помпа се захранва от едно реле,но другите имат също някакво отношение към работата й в определени режими.
                            Първо това че Митака е написал някаква невероятна глупост за "помпа на тласъци" немога да отговарям за неговите проблеми, но 100% стоя зад думите си и мога да ги докажа във всеки един момент Няма повече да ви преча на сладките приказки - Мимо ви е пуснал схема гледайте внимателно
                            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                            sigpic
                            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                            Comment


                            • Гледаме,гледаме-доколкото можем да разберем,аз я гледам като индианец компютър общо взето,но колегата mimouzunov е прав,че само с мерене стават нещата.Аз се надявах да се оправя по цветовете на кабелите,но не би-не отговарят на схемата.А за вариатора почвам да си мисля,че (казано аматьорски) работата му не е да "отпушва" двигателя при по-голямо натоварване,а по-скоро да му свива пергелите (и консумацията),когато няма нужда от голяма мощност.Т.е. положението на разпределителния вал при задействан вариатор е нормалното положение,а без вариатор е някакво "орязано".Но ме избива вече на общи приказки,затова спирафилософствам

                              Comment


                              • По-добре спри с философстването, докато е време !
                                155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
                                Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

                                Comment

                                Working...
                                X